Siirry pääsisältöön

Tekstit

Videot

Treenaatko aina kuntosalilla täysiä ?

Kuulutko sinä niihin jotka treenaavat aina salilla täysiä ja jokaisen sarjan uupumiseen saakka ?

Oletko miettinyt että se ei välttämättä ole optimaalisin tapa kehittyä ?

Joskus voisi olla parempi että jaksottaa salitreenit niin että ne tekee viikko viikolta kovemmin !


Mitä haittoja sitten mahdollisesti tuosta sinulle on että väännät jokaisen sarjan aina uupumiseen saakka ?



*Pidemmällä aikavälillä se voi hidastaa kehitystä

*Salitreeni kannattaa pitää nousujohteisena ja voi olla vaikea lisätä toistoja tai painoja jos vedät aina ihan ääriuupumukseen itsesi.

*Yliharjoittelun riski kasvaa jos aina treenaat äärirajoille itsesi.

* Jos vedät jokaisen sarjan ääriuupumukseen niin se vähentää treenissä nostetun painon määrää ja saattaa hidastaa kehittymistäsi. EsimTeknerkiksi 3 sarjan treeniliikkeessä ensimmäisen sarjan vetäminen äärimmilleen rokottaa  toistomäärää seuraavissa. Toisessa sarjassa saattaa tulla enää 7–8 toistoa samalla painolla, kolmannessa enää 6–7 toistoa. Silloin treenimäärää k…

Viimeisimmät blogitekstit

Juoksua, salia ja joogaa oli tämä viikko täynnä !

Lepopäivän merkitys ja tärkeys!

Kuntosali ja kymppitreeni!

Kevyttä paluuta juoksun pariin ja salille!

Vuoden kilpailut juostu !

Viikon treenit ja tulevaisuuden pohdintaa!

Polkujuoksu + Koli = Vaarojen Maraton !

Vaarojen Maraton lähestyy ja jännitystäkö ilmassa!

Juoksumessut ja Hoka One One Speedgoat 2 testattu!

Syyskuun treenit!